Antal 0, Totalt 0 kr
812 recos
EASYTRYCK.se har fått snittbetyget
4.5 av 812 av sina kunder
Marie-louise R Marie-louise R tyckte: Jag har mycket positiv uppfattning om vår beställningsprocess, från första förfr...
Josefin H Josefin H tyckte: Superbra service från början till slut och jag är väldigt nöjd med den beachflag...
Sandra C Sandra C tyckte: Överlag bra med utmärkt service. Dock va själva trycket på den produkt vi bestäl...

Leveranser

Leveranstider

Leveranstiden står angiven för respektive produkt och räknas från godkänt korrektur om inte annat överenskommits. Beställs flera produkter samtidigt som har olika leveranstider kommer samtliga produkter levereras enligt den produkt som har längst leveranstid. Angivna leveranstider gäller till orter dit DHL levererar på en dag från Stockholm. För övriga orter tillkommer den extra tid som DHL tar på sig att leverera. Expressproduktion kan i de flesta fall erbjudas. För detta tillkommer expresskostnad. Om försändelse går i retur pga felaktiga adressuppgifter eller liknande debiteras returfrakt. Vi ansvarar ej för ev. leveransförsening som beror på att speditören inte håller sin vanliga leveranstid.

DHL Paket

Detta är tjänsten vi använder när vi skickar till företagsadresser. Till de flesta orter sker leverans på en arbetsdag. DHL levererar fram till din dörr med denna tjänst.

DHL Service Point

Detta är tjänsten vi använder när vi skickar till privatpersoner. Man blir då aviserad via SMS när paketet går att hämta ut på vald Service Point, oftast den som är närmast den adress du angivit vid beställning. Sändningar med DHL Service Point tar till de flesta orter två arbetsdagar.

Upphämtning

Vill man så går det jättebra att välja “Upphämtning” som leveransalternativ när man lägger sin order. Då hör vi av oss så snart produkterna är färdiga och redo att hämtas hos oss på Sveavägen 83 i Vasastan i Stockholm. På så sätt kan du kapa minst en dag på leveranstiden.

Att tänka på

- Se till att adressen du anger vid beställningstillfället är bemannad vardagar mellan 8-17. Finns det tider då adressen ej är bemannad behöver vi få veta det i samband med beställningen. Speditören får inte lämna gods utan en påskrift och är ingen på plats för att skriva under tas godset tillbaka till terminalen. Ska ny utkörning bokas så tillkommer en kostnad på 150 kr som du som kund får betala.
- Se till så att du fått alla kollin när du skriver under att du mottagit sändningen. På fraktlapparna som sitter på respektive kartong står det totala antalet kollin som är i sändningen.

Transportskador

Om någon kartong ser skadad ut, anmäl det då till personen som levererar. Denne får då göra en anteckning om detta innan ni skriver på mottagandet. Anmäls ej skadat gods vid leverans är det svårt att få kompensation för detta från speditören. Det är Du som köpare som är ansvarig för att anmäla ev. skadat gods till speditören. Om överenskommelse med fraktbolag ej kan nås kontaktar ni oss omgående. Vi ansvarar dock inte för eventuella transportskador.

Returer

Mottages ej utan godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst innan retur.
Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket. Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar efter leverans för att kunna anses som giltig. Kontakt och överenskommelse med kundtjänst ska alltid ske innan eventuell retur. Vi ansvarar ej för eventuella förluster pga försenad leverans.