Nyheter / Blogg

Papperspåsar till Picadeli

Vi fick nyligen i uppdrag att hjälpa Picadeli att ta fram exklusiva papperspåsar, och vi är själva mycket nöjda med slutresultatet. Deras påsar är praktexempel på hur man kan utnyttja det faktum att papperskassar trycks över hela ytan. Picadeli har valt att jobba med en folierad logo vars blanka yta framhävs mot en diffus bakgrund som har en mattlaminerad ytfinish. Och för att bryta av färgmönstret fick påsarna vita sidenhandtag. Vanligast är att vi tillverkar papperspåsar med foliering i silver eller guld, men som ni ser är det fullt möjligt att nyttja andra färger för att på bästa sätt matcha företagets grafiska profil. Supersnyggt!

Nicklas Wöhlk

Key Account Manager


Twin-pole Eventtält STAR

Ett av våra största tält, STAR Twin-pole. Här i svart färg med vit logotyp till lager 157. Jämfört med andra utställare sticker detta tält ut rejält och tar plats. Storleken kombinerat med att hela takduken är tryckbar gör att man får enorm exponering och uppmärksamhet. Vill du synas maximalt för pengarna är det definitivt ett tält ur vår Star-serie du ska välja!

Man kan i och med all frost på tältduken se att det är riktigt kallt under detta event. Samtliga av våra eventtält är byggda för att klara årets alla säsonger.

Nicklas Wöhlk

Key Account Manager


Kepsar med brodyr till Prostatacancerförbundet

I år fick jag äran att hjälpa Prostatacancerförbundet med att ta fram flera olika modeller på kepsar med 3D-broderade logotyper. Några versioner har det blå bandet broderat antingen på framsida eller på sidan av kepsarna. Ett par modeller fick en mustasch broderad. Resultatet tycker jag blev mycket bra!

Kepsarna säljs i Prostatacancerförbundets webshop och finns i blå samt svart färg.

Catrin Håkansson

Key Account Manager


Tryckta entrémattor till ABF

Stilrena och snygga mattor beställda av ABF. Att jag vill lyfta just dessa är på grund av hur man tänkt rent designmässigt i utformningen av sina entrémattor. För det första har man valt sin mörkare profilfärg (den röda) som bakgrund på mattan och sin vita som logotyp. Vit färg som bakgrund är inte att rekommendera då man ser smuts alltför tydligt. För det andra så har man placerat logotypen i toppen på en stående design. Det innebär att besökarna kommer att ha över en meter av matta att kliva över och torka av skorna på innan man sätter ner dem på logotypen. Logotypen kommer av denna anledning hålla sig ren och snygg under en mycket längre tid än om den placerats på mitten av entrémattan. Bra tänkt och designat!

Nicklas Wöhlk

Key Account Manager


Matchen mot Cancer - Eventtält Star 10 m

I år har vi hjälpt till i kampen mot cancer genom att leverera tryckta tält, flaggor m.m. till golfeventet Matchen mot Cancer där man samlar in pengar till cancerforskningen. Insamlingsresultatet av eventet är till dags dato över 350.000 kr.

Eventtältet i videon är vår populära Star-modell som på ett naturligt sätt alltid blir en mittpunkt på alla event.

Rickard Sandberg

CEO


Kvalitet på beachflaggor

Vad är det som gör att en beachflagga har bra kvalitet?

- Absolut viktigast är så klart att själva trycket blir bra. Med bra menas att färger blir starka och korrekta enligt design samt att baksidan har ett så kraftigt genomtryck som möjligt. De allra flesta flaggor trycks på en sida med genomgående tryck. Om då trycket är för svagt blir baksidan alltför blek kontra framsidan. I videon till vänster ser du hur trycket går igenom flaggan ordentligt till baksidan på en beachflagga vi tryckt.

Efter trycket kommer livslängden. Där anser vi det viktigt att beachflaggor förstärks och sys längs kanten för att inte kunna fransas upp. En annan faktor är själva kanalen genom vilken man trär masten. Ofta ser man flaggor där kanalen är i samma tygmaterial som själva flaggan. Den lösningen kan ha en tendens att vara för svag och riskera att toppen nöts sönder av änden på masten. Vi har därför valt att producera alla mastkanaler i extra kraftigt oxfordtyg för maximal hållbarhet.

Slutligen har vi kvaliteten på hårdvaran: Masten och de olika fästen som finns. Vi har valt att sälja beachflag-master i glasfiber vilka är både lätta och starka. De är i princip omöjliga att knäcka såsom det går att göra med en del master i aluminum. Samtliga fästen har kullagrade rotorer så dina beachflaggor lätt kan följa vinden utan att snurra in sig i sig själva.

Rickard Sandberg

CEO


Kantförstärkning - Något du verkligen vill ha på dina banderoller

Här visar vi hur den kantförstärkning vi syr runt alla banderoller som standard. Banderollen i videon är tillverkat i vårt mesh-tyg med små hål i sig för att släppa igenom en del av vinden vid blåst. I och med de små hålen kan du i videon även se det starka nylonband vi syr in längs kanterna. Resultatet är riktigt snygga banderoller som håller länge. Utan en ordentlig förstärkning blir oftast fästpunkterna (vid öljetterna) för svaga och kan trasas sönder när det blåser. Så när du ska beställa en banderoll för utomhusbruk, se alltid till att den verkligen levereras med en rejäl kantförstärkning. Hos oss ingår det alltid i grundpriset och man måste aktivt välja bort förstärkning i de fall man inte behöver det.

Rickard Sandberg

CEO


Kreativ beställning av banderoller

Här ser vi ett fall där vår kund varit kreativ i sin beställning. De har sedan tidigare några hundra solstolar från IKEA som de använder på sina event kring beachvolleyboll. Men för att branda upp eventytan ville de gärna ha stolar med eget tryck. Enkelt, bara att beställa tygbanderoller i utomhustyg med specialinstruktioner om hur sömmar ska sys för att de ska passa stolsmodellen. En riktigt billig och bra lösning där man kunnat uppgradera befintlig utrustning istället för att köpa helt nya stolar där tryck ingår. Banderoller kan alltså vara så mycket mer än något man hänger upp på en vägg eller staket. Vi tar gladeligen emot specialbeställningar med unika mått, former och sömnadsinstruktioner när du köper banderoller från oss.

Rickard Sandberg

CEO


Välkomstportal på Tylösand

Årligen håller vår kund BeachTravels event och träningsläger på Tylösand. I år arrangerar de dessutom Beachvolley-SM vilket för oss innebär att leverera en uppsjö av olika trycksaker. Här ser du t.ex. en av deras uppblåsbara och tryckta välkomstportaler som leder besökarna in på eventområdet.

Rickard Sandberg

CEO


Saccosäckar

Saccosäcken är en rolig och avslappnad "möbel" som bjuder in till häng mässmontern eller eventtältet. Säckarnas överdrag digitaltrycks i hög upplösning vilket företag som Estrella har utnyttjat när de tagit fram sina lekfulla saccosäckar som syns på bilden. Det här är ett perfekt exempel på hur man kan skapa fantasifull inredning som både bidrar till en skön stämning och som fungerar som en fotoattraktion som ger många gratis delningar i sociala medier.

Johan Hultman

Head of Marketing


Pappersmuggen placerar dina bästa erbjudanden rakt i handen på kunden!

Pappersmuggar är riktigt bra med tanke på den stora tryckytan som muggen erbjuder. Alla muggar har en tryckyta som går runt hela utsidan av muggen och det gör att muggen passar speciellt bra till reklamkampanjer och liknande. Allt ifrån kuponger och rabattkoder till specialerbjudanden är tacksamt att trycka på utsidan av muggen och här finns det stora möjligheter att göra intressant och rolig design. I vårt sortiment finns pappersmuggar i storlekar från espressostorlek på 6 cl till den stora XXL-muggen på 60 cl.

Mattias Näslund

AD / Grafiker


Medaljer

En produktkategori som alltid är rolig att arbeta med är Medaljer. Roligast är de gånger man får hjälpa en kund med att ta fram både medaljens utformning och bandets design helt från scratch. Självklart finns det vissa begränsningar i vad man kan göra i form av medaljer men om lägger lite tid och tänker till så går det att få riktigt häftiga resultat. Att tillverka medaljer är i princip samma process som tillverkning av pins, vilket betyder att allt man kan göra med pins kan man göra med medaljer, och vill man ha en medalj som står ut är 3D-varianten ett perfekt val. På bilderna kan ni se några av de medaljer vi har producerat åt företaget Paradox Interactive där det är exklusiva förbokningsgåvor, till speciella fan-event samt för personalen. Dessa kommer med tiden garanterat bli samlarföremål för fans av Paradox Interactive. Om du funderar på ett annorlunda sätt att marknadsföra en produkt eller behöver något att ha som förbokningsgåva eller som pris i tävlingar och liknande så kanske medaljer kan vara ett alternativ. Hör av dig så hjälper vi dig med att ta fram en riktigt snygg lösning som står ut i mängden!

Mattias Näslund

AD / Grafiker


Vattenflaskor

Vattenflaskan, en människas bästa vän. Så hade man kunnat säga om inte hunden hade tagit den platsen. I vilket fall som helst är vattenflaskan en väldigt bra pryl att ha med sig så ofta som möjligt. Normalt kanske man är van vid att vattenflaskan används i gymmet eller vid sportiga aktiviteter, men hur fint är det inte att ha en vattenflaska vid skrivbordet på jobbet för att hålla koll på vätskebalansen. Chansen är stor att man känner sig piggare och kanske till och med slipper en hel del huvudvärk och trötthet. Att det sparar på miljön över tid när man inte behöver göra av med så mycket engångsmuggar eller genererar glas som måste diskas är ju dessutom en bonus. Kolla in vårt sortiment av vattenflaskor så hittar ni en mängd olika flaskor i olika material. Vi har alltifrån flaskor i aluminium som kan lasergraveras till plastflaskor i BPA-Fri Tritan.

Johan Hultman

Head of Marketing


Gjutna pins

Gjutna pins är en riktigt exklusiv produkt till en förhållandevis liten kostnad, och de är alltid uppskattade då de har en mycket lång livslängd och dessutom sticker ut och syns. Ett bra exempel på pins kan du se på bilderna som visar resultatet av vårt samarbete med flertalet spelföretag åt vilka vi tagit fram reklampins för ett antal olika spel. Det här är mycket uppskattade give-aways vid t.ex. förhandsbokning av ett spel, till fans på mässor, som exklusiva och limiterade priser i en tävling eller liknande.  Ett annat spännande och ganska självklart användningsområde är så klart som medlemspins för klubben eller föreningen där det är viktigt att visa sin tillhörighet. Varför inte göra det med en snygg pin på jack- eller kavajslaget. Vi hjälper er så klart även att ta fram den perfekta förpackningen till era pins oavsett om det handlar om förpackningar och boxar i papp eller plast eller enkla lösningar som carrier-kort att fästa pinsen på. Det finns väldigt många alternativ för gjutna pins om man ska prata plätering, emaljering och lacker vilket gör att det kan kännas som en djungel, men hör bara av dig till oss så hjälper vi dig att ta fram precis det du vill ha.

Mattias Näslund

AD / Grafiker


Eventtält

Eventtält blir allt populärare bland både små och stora företagare, dels på grund av att det blir viktigare och viktigare att synas där det händer, men självklart också på grund av att prisbilden har gått ner i takt med att material och trycktekniker har blivit billigare. Nu är det möjligt för de flesta företagare att skaffa tält som verkligen syns. I sortimentet har vi allt från de små eventtälten som passar perfekt för det lilla motorteamet eller på loppisen till större tält som det gigantiska STAR2 22m som täcker 300m². Vill man inte ha ett klassiskt tält med inbyggd ställning så har vi dessutom uppblåsbara tält som trots sin stora storlek är smidiga och enkla att montera upp med hjälp av antingen handpump eller elektrisk pump. Med tanke på de stora tryckytor som yttersidan av tälten erbjuder inser man lätt att det går att göra intryck och synas om man jobbar lite på designen. Om du vill ha hjälp att välja ett tält som passar dig och din verksamhet, hör gärna av dig så hjälper vi dig att komma fram till en bra lösning för just dig.

Oskar Jernberg

Head of Operations


Entrémattan, en bra hjälp mot slaskiga golv!

Efter en ruskig vinter på många håll går vi mot ljusare och varmare tider. Det betyder tyvärr också att en del slask och smuts dras in i kontor och butiker. Entrémattan är något som minimerar detta störande moment och med fördel ligger kvar innanför dörren året om. När det kommer till entrémattor så har vi alla tänkbara mått i sortimentet och hjälper dig självklart med både storleksfrågor och design på dessa.

Oskar Jernberg

Head of Operations


Banderoller som backdrop

En banderoll, eller vepa som den även ibland kallas, är alltid en populär storformatsprodukt. Med tanke på den stora storleken kan man till exempel sätta banderoller vid kanten på motorvägen för att visa att det inte är så långt kvar till en restaurang eller bilvårdsfirma. Det är även populärt att som byggföretag sätta banderoller runt stängslet på ett bygge för att minimera insyn eller varför inte på lyftkranen för att vara säker på att det syns lång väg vem som bygger. Banderollen är helt enkelt ett bra sätt att få bra synlighet och passar därför även bra som backdrop för musiker, artister och band. En banderoll tryckt med namnet på musikprojektet både döljer en rörig eller ointressant bakgrund och kommunicerar ert budskap och berättar vilka ni är. Att en banderoll dessutom är billig, smidig att ta med sig och enkel att hänga upp gör den därför uppskattad bland både stora och små band och artister. Har du frågor eller behöver tips om banderoller? Hör av dig så hjälper vi dig.

Oskar Jernberg

Head of Operations


Beachflaggan, den bästa flaggan!

Beachflaggan är en klassiker som de flesta känner till och som är lika användbar både utanför butikslokalen som på mässgolvet. Ett effektivt blickfång som är lätt och smidigt att plocka upp och ner precis när man vill. Det är därför värt att tänka till lite när det kommer till designen. En flagga är alltid bra för att visa företagets namn, logotyp och grafiska profil samt budskap, men även kampanjer och sådant du verkligen vill att möjliga kunder ska se.

Nu tänkte jag som sagt prata lite om design när det kommer till beachflaggorna och där är en av de viktigaste punkterna att ta upp 'Less is more'. Flaggorna är ju tänkta att på ett ganska kort ögonblick fånga potentiella kunders uppmärksamhet, och har vi för mycket och för rörig design så är det lätt att man istället inte riktigt når fram med sitt budskap. Tänk därför på att inte ha för mycket text och långa textpartier, eller för avancerad design. Det man bör göra istället är att fokusera på en design som säger det väsentliga på kanske 2-3 sekunder. Skulle det vara svårt att komma på en bra design så är du självklart välkommen att höra av dig så kan vi hjälpa dig med dina designönskemål.

Mattias Näslund

AD / Grafiker


Ljuslåda i specialmått

Är du inne och tittar på olika alternativ av mässväggar och skulle kunna tänka dig en något längre monteringstid? Då vill jag tipsa om att snegla in på vår kategori med ljuslådor / lightbox, för dem erbjuder verkligen en ytterligare dimension när det kommer till att fånga besökarnas uppmärksamhet. Det är dessutom busenkelt och billigt att byta ut trycken i ljuslådorna vilket lett till att dem blivit populära att använda som skyltar i butiker bland annat.

På bilderna ser vi en måttanpassad ljuslåda till ABC Solutions, som här premiärmonterats på mässan Nordic Architecture Fair, i Göteborg. Ljuslådan mäter hela 8x4,5 meter och var en starkt bidragande faktor till att ABC Solutions hade, enligt egen utsago, den mest besökta montern på hela mässan. Kort och gott en braksuccé!

Markus Sandberg

Head of Products


Målbåge till Barncancerfondens lopp Ride- och Run of Hope.

Uppblåsbar målbåge är den ultimata reklamprodukten för dig som arrangerar eller sponsrar sportevenemang! Hälsa- och motionsvågen tycks växa sig allt större i Sverige och majoriteten av befolkningen förknippar det med något väldigt positivt. Detta har också lett till att intresset för företag att synas (och samtidigt förknippas) med den här typen av sammanhang är hetare än någonsin. Så, ska du anordna eller sponsra ett lopp av något slag kan vi varmt rekommendera att beställa en tryckt, uppblåsbar målbåge. Samtliga målbågar går dessutom att få med en utbytbar vepa upptill samt runt benen för att underlätta ändringar av sponsorer från år till år.

Markus Sandberg

Head of Products


Snygga jackor med tryck till Bandit Rock

Liten kortvideo på vår populära profiljacka Langley BLK. Mycket stilren och funktionell jackmodell som passar alla. Denna gång i svart färg till radiokanalen Bandit. Transfertryck på både fram- och baksida.

Johan Hultman

Head of Marketing


Paraplyer

I Sverige har vi till stor del ett ganska jämnt klimat. Bortser man från vårt kära lands nordligaste delar så är det rent generellt lite mildare svängningar i temperatur och klimat. Självklart kan vi få väldigt varma somrar och kalla vintrar, men att stöta på samma 11 grader och regn på både midsommar och julafton är inte helt otänkbart. Därför vore det kanske dags att introducera paraplyet som en naturlig nationalsymbol? Skämt åsido, ett bra paraply är alltid bra de dagar då vädrets makter inte riktigt är på vår sida och den senaste tiden har det varit väldigt blött trots att det är mitt i vintern. Vi har ett stort antal olika paraplyer, både av klassisk modell och kompakt modell, och förhoppningsvis har vi något bra som kan passa i sortimentet.

Tobias Norin

Sr. Account Manager


Broschyrer!

Broschyrer är något som jag verkligen tycker om, och att på ett enkelt och stilrent sätt sammanfatta ett budskap så att mottagaren i lugn och ro kan läsa igenom informationen.

För att ta fram en lyckad broschyr tycker jag man ska fylla ut med bilder och hålla texten lättläst och ganska luftig så att det inte blir för mycket text och störande element, då det lätt blir rörigt annars. Ett bra tips är att vika ihop papper för att lättare få en bild av hur  storleken på broschyren kommer att bli och självklart kan ni också få vår input om ni tagit fram en design som ni kanske är lite osäkra på.

På bilden ser ni en broschyr som har vi hjälpt Mitt Liv att producera. Det här var ett extra kul projekt då de jobbar för ett inkluderande samhälle. Är ni intresserade av att ta fram en egen broschyr så får ni gärna ringa oss på Easytryck!

Nicklas Wöhlk

Key Account Manager


Elaka tomater som syns i mörkret!

Visste du att en mörkklädd person utan reflex inte syns förrän man är cirka 25 meter ifrån dem? Med reflex så syns man på 125 meters avstånd belyst med halvljus.

Visste du att 40 procent av alla trafikolyckor med gående inträffar när mörkret fallit? En reflex är därför ett bra sätt att ändra den siffran till det bättre.

Det är också därför reflexer är en av mina absoluta favorit give-aways. De är inte bara snygga, de visar också att ni tänker på användarens välbefinnande! Nyligen fick jag äran att hjälpa Evil Tomato Entertainment AB med deras reflexer och designmässigt är detta verkligen "out of the box". Många väljer att trycka sin logotyp på reflexerna men i detta fall är själva reflexen logotypen och trycket fungerar som kontur. En fördel med detta är också att man inte täcker den reflekterande ytan med ett stort tryck. Grymt bra tycker jag att det blev!

Nicklas Wöhlk

Key Account Manager


Less is more / Minimalism

Tänka stort eller litet? Avancerat eller enkelt? Är enkelt tråkigt? Kan litet ändå vara avancerat? Denna kund har istället för att använda möjligheten att ta fram ett eget USB-minne i en avancerad och detaljerad form, gjort det motsatta och valt en minimalistisk form. Man skulle kunna säga att de har förenklat formerna av de standardmodeller som finns, istället för att försöka göra något mer. Minimalism när det är som bäst och ett projekt som jag själv verkligen gillade att ta hand om. Slutresultatet blev väldigt likt de skisser som produktionen baserades på.

Oskar Jernberg

Head of Operations


Upphöjt tryck

En cool nyhet är att vi numer även kan producera logoband med upphöjt tryck (relief). Trycket sticker upp ca 0,5 mm och får en gummiaktig känsla. Helt klart något som gör dina band mer unika.

Markus Sandberg

Head of Products


Broschyrer, affischer & flyers

Tänk vilka många användningsområden det finns för trycksaker. En broschyr kan användas av alltifrån en mäklare till en producent av maskiner för att hjälpa till vid försäljningen av en produkt. Det kan även vara ett bra verktyg när det kommer till att informera besökare på ett museeum eller ett vernissage eller liknande. Detsamma gäller för affischer och flyers. Här kan det handla om att man vill visa att en viss artist har en spelning, för att göra reklam för en festival eller varför inte printa ut dina konstverk eller dina fotografier? Ett bra tips för affischer är att använda dem för att kommunicera vissa kampanjer i butiken. Det finns inga riktiga begränsningar för hur användbara trycksaker är i kommunikation. Kontakta oss gärna för att få mer tips.

Tobias Norin

Sr. Account Manager


Mattor

Nu är vintern här och det innebär slask, smuts och oönskade partiklar som dras in på kontor och i butikslokaler och riskerar att, förutom att smutsa ner, förstöra känsliga trägolv. Vi har ett stort utbud av mattor för inomhusbruk. Alla mattor har en undersida av nitrilgummi vilket gör att de ligger där de ska och rengörs enkelt genom att helt enkelt spola av dem eller lägga dem i tvättmaskinen. Logomattan är enkel att designa själv med hjälp av logoverktyget, och vill du ha en något mer avancerad design så kan du välja Entrémattan. Alla dessa mattor finns i flera förvalda mått, men du kan även få dessa i valfritt mått (Med vissa begränsningar). Du är så klart välkommen att höra av dig om du har några frågor eller behöver hjälp att ta fram en bra design till en matta.

Tobias Norin

Sr. Account Manager


Glöm inte säkerhetsfästet till dina nyckelband

Vi rekommenderar i princip alltid att du väljer till säkerhetsfäste. Detta då det faktiskt skett olyckor där människor blivit strypta av de band de burit runt nacken. Ska du ge bort dina band till barn är det av högsta vikt att du lägger till säkerhetsfästen. Fästet fungerar som så att det sprättar loss om något drar i banden tillräckligt hårt. Att lägga till säkerhetsfästen till din beställning är riktigt billigt. Det är ett tillbehör som vi valt att prissätta med superlåg marginal då vi gärna ser att alla väljer till det.

Johan Hultman

Head of Marketing


Gåvokort, den perfekta julklappen!

Har du tröttnat på att ge dina anställda ett hålslag, en packe tejp eller någon annan framstressad gåva? Då är Mannerströms gåvokort är en riktigt bra julklapp. Gåvokorten levereras i en exklusiv låda tillsammans med en förgåva som är t.ex. en fin kockkniv eller kött och grillbestick. Sedan bestämmer mottagaren själv hemma i lugn och ro framför datorn vilken huvudgåva de vill ha hemskickad. Det här är en riktigt fin gåva och gåvokorten finns i två varianter. En enklare med en där man får välja en förgåva utifrån 4 st olika samt en lite större där man får välja en lite större förgåva utifrån 11 gåvor. Det här är en fantastisk julklapp då det är mycket användbara gåvor av bra kvalitet och då båda varianterna kostar under 450:- innebär det att julklappen blir skattefri.

Johan Hultman

Head of Marketing

Visar 1 till 30 av 91 (4 sidor)